onsdag 22 augusti 2012

Change of heart

Gjorde något som för mej kan kallas ganska drastiskt häromdagen. Jag bytte radiokanal. Okej, så de låter ju ganska futtigt, på TV:n byter jag kanal varannan minut, men nu råkar det sej att jag lyssnat på samma radiokanal i över tre år utan att byta en enda gång (syrran har nån gång bytt, men alltid har jag bytt tillbaka).

Så då häromdagen insåg jag att kanalen jag lyssnat på, Radio Nrj Finland, börjat irritera mej mer än glädja på siståne. Beror mycket på att tiderna jag lyssnar på radion ändrats (lyssnar på radion ibland mer om dagen än vad jag ser på TV, mellan 3-10 timmar varje dag) och därav missar jag nuförtiden de program jag tyckte om förut på Nrj. Mycket beror också på att musiken som spelas på Nrj inte är lika tilltalande som tidigare.

På jobbet då igen så finns det hela två kanaler att välja mellan, och för att behålla sinnesron skippar vi Suomipop, och lyssnar därmed varje dag på Radio Aalto. I början var kanalen ganska blaah, men efter en tid så växte det fram riktigt bra musik, och i början av veckan, när Aalto faktiskt spelade två av mina favoritlåtar insåg jag att det var dags att byta kanal hemma också.

Därmed är det nu Radio Aalto som svävar ut ur den limegröna radion i köket, och bra så, har bytt ut Nicki Minaj, kakka "hit music" och andra irriterande melodier till favoritlåtarna (Maroon 5 - Payphone, Fun - Some Nights, James Blunt - Stay the Night), klassiker såsom ABBA och annan svängig musik. NÖJD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar