tisdag 21 augusti 2012

The thing with boxes

...är att man blir besatt ganska snabbt. Har haft tillgång till fler än nånsin på jobbet, och sakta men säkert har det smugit sej in fler och fler i lägenheten. Har för tillfället fem stycken bara i garderoben. En är fylld med varma sockar och yllestrumpor, en är fylld med bh:ar och badkläder, en håller min gymväska och en håller mitt hushållspapper som jag har på lager.

Den sista som hittas i garderoben är ett av mina masterstrokes. Kom på det idag när jag gjorde en så vardaglig syssla som att byta pellets i Bentons bytta. Tänkte i det ögonblicket att det vore fint om man kunde komma åt pellets lite lättare, och plötsligt dök en glödlampa upp ovanför huvudet. Tog fram en av de finare trälådorna i min ägo och började fundera. Jag behövde något att täta lådan på insidan med så att all pellet faktiskt skulle stanna i lådan. Tog då fram en papperspåse som jag fått nån gång av min goda vän Nora (och lite målartejp). Den var en såndär stor en som man får från Iittala outleten. Så inte nog med att den var av perfekt storlek (efter en liten trimmning), den hade ett fint mönster och således räddade jag något som annars skulle ha åkt i roskisen.

Älskar dehär små praktiska idénappen i vardagen, inte nog med att det blir så mycket finare, det är roligt också!

Vad jag hade pellets i före

Vackert med Iittala motiv


Papperpåse + målartejp


Nu blir det roligare att fylla på
baljan i framtiden


Hade ännu en idé gällande dessa fruktlådor, löste samtidigt problemet med för många halsdukar och för lite förvaringsutrymme för dem.

Tror dessutom dendär låddan e min favorit so far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar