torsdag 6 september 2012

Fall essentials

Det är perfekt höstväder ute idag, har tvättat lakan som nu hänger ute och njuter av den svala vinden. Har tagit en skön promenad och kan gladeligen konstatera att nu är hösten här. Äter finska juliered äpplen, min nya musiklista heter Autumn och jag har sätt några träd ändra färg redan, härligt härligt!

Med byte av årstid är det också dags för byte av kläder och attityd, därav följer bilder och tips på saker och ting som gör min favoritsäsong ännu bättre.

Först några tips på kläder och accessoarer:

Upptäckte för lite över ett år sedan att jag älskar konjaksbrunt, är därav extasisk över dessa två ting. Väskan köpte jag för lite över ett år sedan, när jag upptäckte att den jag ägde var för liten för den enorma mängd saker jag bär med mej. Den perfekta läderjackan har jag sökt i vad som känns som en evighet, i förrgår anlände den på posten!


Brun läderväska från VILA
Brun läderjacka av märket Gipsy från Zalando.fi


Härligt med hösten är att det börjar bli lite svalare, och då kan man frossa i mysiga tröjor och allt möjligt stickat. För mej är de stickade tröjorna en storfavorit.

Brun-svart randig stickat från H&M
Blå-vit randig är av märket Serious Sally
Säsongens överraskare: Senapsgul tröja av märket Blend,
funnen på loppis för ett par slantar


Sen är det scarfar. Jag älskar dem, i alla former och färger. Har en hel del redan, och mer blir det hela tiden. Har en del som passar kanske bättre för vårens ljusare dagar, men för hösten blir det mera naturnära och mörkare färger. Här exempel på två av mina favoriter.

Blush färgade scarfen hittad på loppis för en euro
Den bruna scarfen är köpt från Mango


Är bättre utrustad med skor i år än nånsin tidigare. Tidigare år har jag gått runt i tunna tygskor eller ballerinas tills den första snön täckt marken. I år är jag inte bara utrustad för hösten, utan även för vintersäsongen.

Svarta nilkkurit av märket Bianco köpt på loppis(oanvända)
Bruna stövlar av märket 67 köpt via nätet(Nelly tror jag)
Låga, vita Converse(tog mej bara 2 år att skaffa dem)

Sen små tips på saker som får mej att verkligen njuta fullhjärtat av hösten.

*Musik:
Bon Jovi: Seat Next to You och Make a Memory
Regina Spector: The Call
Christina Perri: A Thousand Years
Landon Austin och Luke Conard: Superhero
Samt all musik av James Blunt

*Filmkväll:
Nights in Rodanthe (För den delen alla filmer baserade på Nicholas Sparks' verk)
Fall in New York
Under the Tuscan Sun

*Böcker, eller tja, favoritförfattare:
Nicholas Sparks
Sophie Kinsella
C.S. Lewis  - Narniaberättelserna

*Övrigt:
Att baka något mustigt och gott
Grytor och varma soppor
Äpplen i massor!!
LJUS i alla former och färger
Bordeaxröd och marinblå
Att sticka och virka

Om jag följer mina egna tips kommer denna höst bli fantastisk. Jag och Benton kommer att mysa varje kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar