fredag 1 juni 2012

Red star romantic

En av de många anledningarna till varför ja älskar mitt nuvarande jobb är den oändliga mängden bortslängbara saker som man hittar runtom i butiken. Inte nog med att jag tagit hem smått söndriga knäckebrödspaket, flingpaket etc. eller tagit hem ennu ätbar jogurt och mjölk samt fått med mej hem gratis exemplar av produkter som olika representanter tar med sej.
Detta som nu står i min hall och väntar på att bli kärleksfullt omhändertagna i min tambur måste nog vara en stor favorit bland alla sakerna. Lådorna har tidigare varit hem för Driscoll's jordgubbar samt saftiga körsbärstomater. Nu kommer de att bli hem för bland annat mina halsdukar på hatthyllan, lite smått och gott i köket samt välutvalda böcker eller DVD skivor från min överbelastade bokhylla i vardagsrummet. JOY!!!


Ur ett mera pysselperspektiv så kommer jag först att putsa lådorna, eftersom de fortfarande innehåller lite ingrodd jordgubbs- och tomatsaft.
Sen kommer Driscoll lådorna målas, antagligen vita och kanske få lite paff på bottnen.
Tomatlådorna kommer förbli som de är eftersom de redan är så underbara - ja menar - det står Red star Romantic på dem.




1 kommentar:

  1. nääääe! varför är dessa i DIN tambur, ja menar no sku di ju lika bra få va hos oss ;)

    SvaraRadera